یار سیصدو سیزدهم
این وبلاگ از این پس فقط پنج شنبه و جمعه به روز می شود
یکشنبه 21 فروردین 1390 :: نویسنده : --------- ------------
در این ناحیه واقعه‏ای رخ خواهد داد كه مانند آن از زمانی كه خداوند تبارك و تعالی، آسمان‌ها و زمین را آفریده اتّفاق نیفتاده و تا زمانی هم كه آسمان‏ها و زمین برپا هستند مانند آن اتفاق نخواهد افتاد. سفره‏ای است كه درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر می‏شوند».

زمان نبرد قرقیسیا

نبرد قرقیسیا میان دو واقعة مهم صورت می‏گیرد؛ نخست‏خروج سفیانی و دوم ظهور امام مهدی(ع). دراینجا به اختصار به هر یك از آنها اشاره می‏كنیم:

5ـ1. خروج سفیانی: امام باقر(ع) در مورد واقعة نخست چنین فرموده‏است: «سفیانی در روز جمعه خروج می‏كند، بر فراز منبر دمشق قرار می‏گیرد و از مردم بیعت می‏گیرد كه هرگز با امر او مخالفت نكنند، چه آن را بپسندند و چه آن را ناخوش دارند. آنگاه به سوی «غوطه‏» حركت می‏كند و 50 هزار جنگجو در اطراف او گرد آیند، آنگاه سه پرچم به اهتزاز در آید: پرچم ترك‌ها و عجم‌ها كه سیاه‏رنگ است. پرچم بنی‌عباس كه زردرنگ است. پرچم سفیانی، كه سرخ‏رنگ است. سفیانی بر آنها چیره می‏شود، پس از آنكه 60 هزار نفر از آنها را از دم شمشیر می‏گذارند، آنگاه به سوی «حمص‏» می‏رود و از فرات عبور می‏كند و عازم «رقه‏» 34 و «سبا» 35 می‏شود. امیرالمؤمنین علی(ع) نیز از جنگ سفیانی با سپاه «ابقع‏» و «اصهب‏»36 خبر می‏دهند: «سفیانی با «ابقع‏» درگیر می‏شود سپس او و سپاهیانش را می‏كشد. سپس «اصهب‏» و یاران او را می‏كشد. آنگاه به كشتن آل محمد و شیعیان آنها اهتمام می‏كند و به سوی عراق راهی می‏شود و سپاه او به قرقیسیا وارد می‏شود... ».37 در «عقد الدرر» نیز در همین زمینه روایتی از امام محمد باقر(ع) نقل شده كه به قرار زیر است: «سه پرچم در شام برافراشته می‏شود؛ پرچم اصهب، پرچم ابقع و پرچم سفیانی، سفیانی ابتدا با ابقع درگیر می‏شود و او و همراهانش را به قتل می‏رساند، آنگاه اصهب را می‏كشد، سپس تنها چیزی كه سپاهیان سفیانی به آن می‏اندیشند حركت به سوی عراق است و سپاهیان او از قرقیسیا عبور می‏كنند».38

در منابع اهل سنت نیز این واقعه چنین ذكر شده است: «سه پرچم در شام بلند می‏شود: اصهب، ابقع و سفیانی، سفیانی از شام و ابقع از مصر برمی خیزد. پس سفیانی بر همة آنها غالب می‏شود».39... سپس سفیانی در شام بر پرچم‏های سه گانه غالب می‏شود. سپس برای آنها رویدادی به بزرگی قرقیسیا نخواهد بود».40

5ـ2. ظهور امام مهدی(ع): حادثة مهمی كه پس از نبرد قرقیسیا به وقوع می‏پیوندد، ظهور حجت‏خدا، قائم آل محمد(ص) است. امام باقر(ع) دراین زمینه می‏فرمایند: «سفیانی و قائم[ع] در یك سال خروج می‏كنند».41 همچنین در حدیثی دیگر از ایشان آمده است كه: «مهدی(ع) همانند موسی[ع] نگران و ترسان از مدینه خارج می‏شود و به سوی مكه می‏رود و سپاهیان سفیانی حركت می‏كنند تا به سرزمین «بیداء» می‏رسند، همگی آنها هلاك می‏شوند و جز گزارشگری از آنها باقی نمی‏ماند».42

لازم به یادآوری است كه طبق احادیث‏شیعی بزرگ‏ترین و حساس‏ترین ضربت بر سپاه سفیانی را خراسانی و سپاهیان او وارد می‏آورند؛ هم آنانی كه اشراف كوفه هیچ ارج و قیمتی برایشان قائل نیستند. در روایتی كه از امام صادق(ع) نقل شده چنین آمده است: «همة مردان آن، جز یك نفر شامی كشته می‏شوند، وای بر حال كسانی كه در اطراف آن (كوفه) باشند، چه آزار و اذیتی می‏بینند. مردانشان و زنانشان اسیر گرفته می‏شوند، بهترین آنها از نظر وضع و سامان كسی است كه از فرات بگذرد و از منطقه بگریزد، فرار كردن از آنجا از یك ساعت ماندن در آن بهتر است. كسانی كه از آنها اسیر شوند باكی بر آنها نیست، آنها را كسانی نجات می‏دهند كه مردم كوفه هیچ ارزشی برای آنها قائل نیستند آنها را از كوفه دور نمی‏برند».43

در «عقد الدرر» نیز به پیوند این حوادث با یكدیگر اشاره شده و در روایتی از علی(ع) پس از ذكر واقعه قرقیسیا چنین آمده است: «... سپاهیان سفیانی به جست و جوی اهل خراسان بر می‏خیزند و شیعیان آل‌محمد(ص) را می‏كشند، آنگاه اهل خراسان در یافتن [امام] مهدی قیام می‏كنند».44

ابن حماد نیز در روایتی كه از امام علی(ع) نقل می‏كند از این ماجرا به تفصیل یاد می‌نماید و از رو آوردن اهل خراسان به حضرت مهدی(ع) و طلبیدن ایشان سخن می‏گوید: «سفیانی بر شام غالب می‏شود، آنگاه بین آنها [سفیانی و شامیان] نبردی در قرقیسیا رخ می‏دهد كه پرندگان آسمان و درندگان زمین از اجساد آنها سیر می‏شوند، آنگاه در عقبه آنها [سپاه سفیانی] شكافی ایجاد می‏شود. پس گروهی راهی سرزمین خراسان می‏شوند و سپاه سفیانی به دنبال آنها به راه می‏افتند تا به سرزمین خراسان می‏رسند. سپاه سفیانی در جست و جوی اهل خراسان برمی‏آیند و شیعیان آل محمد(ص) را در كوفه به قتل می‏رسانند. آنگاه اهل خراسان در جست‏وجوی مهدی(ع) به پا می‏خیزند».45


تطبیق نبرد قرقیسیا  و واقعه آرمگدون


طیّ سال‌های اخیر بسیاری از علاقمندان به پیشگویی‌های مربوط به آخرالزمان ، اشاراتی به تشابه میان «نبرد قرقیسیا» و «ادعای مسیحیان صهیونیست در خصوص واقعة آرمگدون» داشته اند.،. از این رو در اینجا به طور خلاصه نگاهی بر این واقعه نیز می‌اندازیم:

1. پیشگویی‌ها دربارة آرمگدون

جریان«مسیحیان صهیونیست» كه همان مبدعان و مبلّغان وقوع آرمگدون می‌باشند، تمام رفتارهای خود را منسوب به مشیت (تقدیر) الهی كرده و در مسیر تحقق خواسته‌هایشان اقدامات خشونت باری را تدارك نموده‌اند و آنان پیشگویی‌های كتاب مقدس را بهانة این اعمال خود قرار داده‌اند تا آنجا كه با استفاده از قدرت رسانه‌ای فوق‌العاده‌ای مدام كه تبلیغ می‌كنند خداوند مقرّر كرده است، بشر هفت دوران از مشیت الهی را از سر بگذارند كه یكی از آنها «جنگ هسته‏ای آرمگدون» است. كه آن را « هارمجدون» می‌خوانند، فراهم آورند. آشكار است كه این عبارت اساساً مدعای آنان را اثبات نمی‌كند، بلكه ریشه‌های آن را باید در اهداف خارج از كتاب مقدس آنان دنبال نمود.

2. نبرد بزرگ آرمگدون

مسیحیان صهیونیست می‌گویند كه پیش از ظهور (مجدد) مسیح و برپایی قیامت و پس از یك دورة فلاكت هفت ساله كه منجر به نبرد با دجال می‏شود، جنگ آرمگدون اتفاق می‏افتد آنان برای این درگیری ویژگی‌های منحصر به فردی بیان می‌كنند كه پس از این خواهیم دید كه حتی معتقدند وقوع این جنگ بزرگ جهانی بسیار نزدیك است و نسل فعلی بشریت قطعاً شاهد وقوع آن خواهد بود.

اعتقاد به این امر موهوم چنان در میان سیاست‌گزاران آمریكایی نفوذ كرده است كه بسیاری از سیاست‌های ریـــــیـــس جمهورهای گذشته و كنونی آمریــــكا در راستای عملی شدن این جنگ مقدس بوده تا آنجا كه آنان حتی در سیاست اقتصاد نیز تلاش می‏كردند میزان كمك‌های دولت آیالات متحده به اسراییل، افزایش یابد.

3. انگیزة درگیری و رویارویی

مسیحیان اصولگرا جنگ آرمگدون را با پسوند مقدس توصیف می‏كنند و نوع بیان دسته‏بندی طرفین درگیر در میدان جنگ با استفاده از الفاظ مذهبی و با عنوان «مؤمن»، «كافر» و «مشرك» است كه به خوبی نشان‌دهندة دینی جلوه دادن این جنگ است. خلاصه اینكه همه آنها كه ادعا می‏شود در آرمگدون مقابل همدیگر می‏ایستند برای دفاع از دین و آیین و مرام خودشان خواهد بود.

4. زمان وقوع نبرد آرمگدون

همان‏طور كه پیش از این متذكر شدیم مسیحیان صهیونیست عنوان می‌كنند این اتفاق در آینده‏ای بسیار نزدیك و طیّ چند سال آینده به وقوع خواهد پیوست و اندكی پس از آن مسیح(ع) ظهور خواهد كرد و بر دجال فائق خواهد ‏آمد.

جالب است بدانیم كه پیروان این جریان وقوع دو نشانه را پیش از رخ دادن آرمگدون ذكر می‌كنند و برای این دو نشانه هم ترتیب و توالی زمانی قائلند:

1. تجدید بنای هیكل (معبد) سلیمان: معبد سلیمان كه نماد حكومت جهانی دولت یهود است پیش از برقراری حكومت جهانی مطلوب آن‌ها می‏باید برپا شود، و به منظور وقوع این امر بر وجوب و لزوم قطعی حیات و كمك به اسراییل و مهاجرت تمام یهودیان دنیا به فلسطین اشغالی تأكید شدیدی می‌كنند. راه وصول به این مقصود نیز تخریب مسجدالاقصی است و می‌گویند باید معبد به‌جای مسجد ساخته شود؛ حتی اگر به قیمت آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

2. تولد گوسالة سرخ موی: یهودیان ادعا می‏كنند كه در هنگام بنای معبد و پیش از شروع عملیات ساخت لازم است مراسم «تطهیر» انجام شود و برای انجام آن می‏بایست گوساله‏ای سرخ موی كه ویژگی‏های خاصی دارد، با آداب مخصوص به خود قربانی گردد. در چند دهة اخیر یهودیانی با استفاده از دانش ژنتیك اقدام به اصلاح نژادی گاو برای تولید این گوساله كرده‏اند و چندی پیش ادعای موفقیت در این راستا را نمودند كه این ادعا مورد تأیید مؤسسه معبد واقع در اورشلیم قرار گرفت و اكنون این حیوان سه ساله است.

یهودیان برای نیل به تخریب مسجدالاقصی با قاطعیت تصمیم دارند كه حداقل در ابتدای هر ماه به طور جدی برای تحقق این تصمیم شوم اقدام كنند كه تنها در سال جاری شاهد چند مورد تقابل بسیار جدی میان یهودیان با مسلمانان در اطراف قدس بوده‏ایم.

5. طرفین درگیر در آرمگدون

ادعا می‏شود در میدان آرمگدون دو سپاه رودرروی همدیگر قرار می‏گیرند: 1. مؤمنان: یهودیان و هم پیمایان آن‌ها (مسیحیان صهیونیست)، 2. کفار و مشركان: كمونیست‌ها (شوروی (روسیه)، چین، كوبا و كره شمالی) و مسلمانان كه عمدتاً شیعیان مد نظر قرار گرفته‏اند. در این میان جایگاه ویژة ایران، سوریه، لبنان و عراق را نمی‏توان نادیده گرفت. نكتة قابل توجه اینجاست كه تا قبل از فروپاشی شوروی، عنوان «امپراتوری شیطان» به آنجا اطلاق می‏شد و منظور از آن در تبلیغات مسیحیان صهیونیست، رهبری سپاه «شر» در جنگ آرمگدون بود و پس از آن، به خصوص بعد از حمله آمریكا به عراق، بارها از سوی آنها ایران «محور شرارت» خوانده شده و هدف بعدی حمله آنان اعلام ‏شده است.

6. پیروز میدان آرمگدون

بنابر آنچه مدعیان آرمگدون ادعا می‏كنند مسیح مورد نظر آنان پس از كشتار بسیاری از حاضران در میدان نبرد، پیروزمندانه از این معركه بیرون خواهد آمد و مسیحیان صهیونیست هزار سال در خوشبختی بر جهان حكومت خواهند كرد.

7. زمینه‏سازی برای آرمگدون

از جمله اساسی‏ترین مسائلی كه میان همة مسیحیان صهیونیست مشترك است و جملگی بر آن اتفاق دارند، این است كه ما هم‌اكنون در آخرالزمان زندگی می‏كنیم و زمینه‏سازی برای وقوع آرمگدون به عنوان مقدّمه ظهور مسیح، وظیفه ماست. در هم تنیدگی عقاید مسیحیان صهیونیست و سیاستمداران آمریكایی به حدی است در حال حاضر «كلید فهم سیاست آمریكا» چیزی جز شناخت كامل و دقیق این جریان نیست. در راستای تبلیغ این جریان امروزه بیش از 1550 شبكه رادیویی و تلویزیونی، 80 هزار كشیش سخنران و مبلغ، 200 مؤسسه و كالج علمی، 100 هزار و دانشجوی پروتستان به طور شبانه‏روزی مشغول فعالیت هستند و تنها در آمریكا مخاطبانشان در حدود جمعیت كل ایران است و در سطح كلان حتی رؤسای جمهور گذشته و حال این كشور آرزو دارند آغازگر این جنگ بزرگ جهانی باشند.

8. عوارض اعتقاد به آرمگدون

مشكلاتی كه برای سوریه، عراق و ایران در خارج از آمریكا پیش آمده و حتی مشكلاتی كه گاه برای كل ساكنان زمین رخ می‏نماید، از همین روست. جیمز وات، وزیر كشور اسبق آمریكا در جمع كمیته مجلس نمایندگان اعلام كرد: به علت ظهور دوباره و قریب الوقوع مسیح نمی‏توانیم خیلی دربند نابودی منابع طبیعی خودمان [و صد البته دیگر كشورهای جهان] باشیم.


منابع:

1. سلیمان، كامل، روزگار رهایی، ترجمه علی اكبر مهدی‏پور، ص894، به نقل از: الحاوی للفتاوی، ج 2، ص 136.
2. همان، ص 896.
3. دخل، علی محمد علی، الامام المهدی، ص 344.
4. الطوسی، محمد بن الحسن، كتاب الغیبه، ص 422، ح‏12.
5. المجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 52، ص 237.
6. سلیمان، كامل، همان، ص 1120، به نقل از: بشارة الاسلام، ص 56.
7. فقیه، محمد، السفیانی و علامات الظهور، ص 127.
8. كورانی، علی عصر ظهور، ترجمه عباس جلالی، ص 130.
9. ابن حماد، الفتن، ص 195، ح 797.
10. همان، ص 208، ح 838.
11. قاموس اعلام تركی، ج 5.
12. سترنج، جغرافیای تاریخی سرزمین‏های خلافت‏شرقی، ترجمه، محمود عرفان، ص 113.
13. الاعلاق النفیسة، ترجمه قره چانلو، ص 112.
14. المسالك و الممالك، ترجمه قره چانلو، ص 56 - 57.
15. الحموی، یاقوت بن عبدالله، معجم البلدان، ج 4، ص 328.
16. كورانی، علی، همان، ص 130.
17. ابن حمان، همان، ص 233، ح 921.
18. همان، ص 418، ح 1353.
19. ابن طاووس، السید علی، الفتن و الملاحم، ص 58، ح 106.
20. همان، ص 58، ح 107.
21. المتقی الهندی، علاء الدین علی، البرهان فی علامات مهدی اخرالزمان، ص 1111.
22. كورانی، علی همان، ص 129.
23. همان، ص 131.
24. ابن حماد، همان، ص 195، ح 797.
25. همان، ص 145، ح 596.
26. همان، ص 212، ح 850.
27. شاید مراد از این دو عبدالله رهبران مصری و مغربی باشد، یا یكی از آنها فرمانده لشكر سفیانی باشد.
28. ابن حماد، همان، ص 203، ح 923.
29. كورانی، علی، همان، ص 132.
30. سلیمان، كامل، همان، ص 955.
31. مترجم كتاب روزگار رهایی، در ترجمه حدیث «جزیزة العرب‏» آورده است كه صحیح به نظر نمی‏رسد و با توجه به آنچه گفته شد منظور منطقه «جزیره‏» است و نه جزیرة العرب.
32. سلیمان، كامل، همان، ص 943، به نقل از: الملاحم و الفتن، ص 32.
33. همان، ص 942، به نقل از: الملاحم و الفتن، ص 69.
34. یكی از شهرهای سوریه.
35. سلیمان، كامل، همان، ص 1103، به نقل از: بشارة الاسلام، ص 192.
36. نویسنده كتاب عصر ظهور، «اصهب‏» را زمامدار و نماینده تركان و «ابقع‏» را زمامدار و نماینده رومیان (طرفرداران غرب) معرفی می‏كند.
37. المجلسی، محمد باقر، همان، ج 52، ص 245.
38. المقدسی‏الشافعی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی اخبار المنتظر، ص‏67.
39. ابن حماد، همان، ص 198، ح 805.
40. همان، ص 208، ح 839.
41. المجلسی، همان ج 52، ص 240.
42. سلیمان، كامل، همان، ص 1111، به نقل از: بشارة الاسلام، ص 102.
43. همان، ص 1109، به نقل از: بشارة الاسلام، ص 109.
44. المقدسی الشافعی، یوسف بن یحیی، همان، ص 67.
45. ابن حماد، همان، ص 208، ح 838.
46. مطهری‌نیا، محمود، نبرد آخرالزمان (برسی تطبیقی نبرد قرقیسیا و واقعه آرمگدون)، ماهنامة موعود.

 



نوع مطلب : سفیانی، نشانه های غیرحتمی، ظهور و نشانه ها، پس از ظهور، آخر الزمان، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 2 اردیبهشت 1396 07:26 ب.ظ
I am sure this piece of writing has touched all
the internet people, its really really good article on building up
new blog.
جمعه 25 فروردین 1396 03:09 ب.ظ
Pretty section of content. I simply stumbled upon your blog and
in accession capital to claim that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Any way I will be subscribing for your feeds or even I achievement you get right of entry
to persistently fast.
جمعه 11 فروردین 1396 01:01 ب.ظ
If some one needs expert view regarding running a blog then i advise him/her to go to see this web site,
Keep up the fastidious work.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : --------- ------------
نظرسنجی
چرا در جامعه غفلت از امام عصر، علیه السلام وجود دارد؟











چرا در جامعه غفلت از امام عصر، علیه السلام وجود دارد؟











جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic